Randki przez Internet

Poznaj Tajemnice Uwodzenia Kobiet Przez Internet, O Których Większość Facetów Nigdy Się Nie Dowie..

Uważaj na be2

Omijaj ten portal szerokim łukiem. Małe szanse na znalezienie drugiej połówki i grożenie sądem.

Dowiedz się:

Czy da się tu kogoś poznać

Dlaczego wykupując konto premium możesz stracić więcej niż zapłaciłeś i mieć dodatkowe problemy

Co zrobić, jeśli straszą Cię sądem lub firmą windykacyjną

Czy na be2 da się kogoś poznać?

Po rejestracji i zalogowaniu się,  ma się wrażenie, że portal pełen jest martwych profili, i najczęściej będziemy dostawać wiadomości, wysłane automatem w stylu:

Witaj Kasia, Przejrzałem/przejrzałam Twój profil. Wygląda na to, że mamy dużo wspólnego. Możesz mi powiedzieć coś więcej o sobie? Pozdrawiam, Tomek.

Nie można samemu wyszukiwać ludzi, jesteśmy zdani tylko na propozycje wysłane nam przez portal be2.pl

 

Darmowe konto vs premium

Z darmowym kontem praktycznie nie da się nawiązać znajomości gdyż nie widzimy zdjęć ani nie możemy czytać prywatnych wiadomości do nas. Nawet, jeśli będziemy mieć abonament premium to i tak oni będą wysyłać nam propozycje kobiet lub mężczyzn, którzy mają bezpłatne konto, więc duża część z nich nie będzie mogła naszej wiadomości nawet przeczytać.

 

Cennik i automatyczne przedłużanie członkostwa

 

Zwróć uwagę na zaznaczone przeze mnie na czerwono elementy

Wyblakłymi szarymi literami napisali ważne rzeczy.

Cennik:

Podane na obrazku ceny podane są za miesiąc, jednak osoba ze słabszym wzrokiem może nie zauważyć tekstu wyblakłym szarym kolorem.

Rzeczywisty cennik wygląda w ten sposób

1 miesiąc- 20 zł

3 miesiące – 239,7 zł (3 x 79,9 zł)

6 miesięcy – 359,4 zł ( 6 x 59,9 zł)

 

Warto zwrócić uwagę na dwa pozostałe szare napisy

Z przedłużeniem na 3 miesiące

i

W celu zapewnienia nieprzerwanego dostępu do naszej usługi, zapewniamy automatyczne przedłużanie Twojego Członkostwa Premium, w przypadku, gdy nie zostanie ono wypowiedziane w odpowiednim terminie określonym przy dokonywaniu zakupu.”

Dalej, kiedy przejdziemy na stronę płatności znowu widzimy już tekst napisany bardziej zrozumiale, ale cały czas wyblakłym szarym kolorem, który nie dla każdego jest dobrze widoczny...

Jeśli jesteś zadowolony z naszych usług, nie musisz robić nic dodatkowego. Twoje Konto Premium będzie przedłużone.

Zakupiony abonament Premium na 1 miesiąc zostanie automatycznie przedłużony na kolejne 3 miesiące/ęcy (239,70 PLN). Możesz zakończyć swoje bieżące Konto Premium w terminie do wypowiedzenia 7 dni. Jak tylko Członkostwo Premium zostanie odnowione zgodnie z zawartą umową, terminem do wypowiedzenia będzie okres 4 tygodnie.

A potem, kiedy przejdziemy na płatność kartą kredytową:

 

 

 

W praktyce oznacza to tyle, że jeśli nie wyślemy im na pisemnego wypowiedzenia umowy w odpowiednim czasie (7 dni lub 4 tygodnie, jeśli przedłużyliśmy umowę) przed końcem naszego członkostwa to będą pobierać pieniądze z naszego konta za następny okres. Jeśli nie będą w stanie pobrać pieniędzy to będą straszyć nas firmą windykacyjną lub sądem.

Warto zwrócić uwagę, że płatność przelewem jest na zagraniczne konto, co wiąże się z dodatkowymi kosztami…

Płatność przelewem zagranicznym

Przelew robimy do banku w Niemczech, więc zapłacimy dodatkowo za przelew zagraniczny.

Nazwa banku, do którego robimy przelew.

HypoVereinsbank

Kardinal-Faulhaber-Strasse 14 80333 Munich Germany

 

Jak wypowiedzieć umowę

Zajrzyjmy do regulaminu, pogrubiłem najważniejsze elementy...

„(1) Wypowiedzenie umowy

Klient może zawrzeć z Serwisem be2 umowę o charakterze odpłatnym (umowa odpłatna) oraz umowę o charakterze nieodpłatnym (umowa nieodpłatna). Umowa nieodpłatna powstaje z chwilą rejestracji Klienta w Serwisie be2.

Klient jest w każdej chwili uprawniony do wypowiedzenia umowy nieodpłatnej bez podania przyczyny. Wypowiedzenie członkostwa następuje poprzez kliknięcie łącza „Usuń profil" w menu „Ustawienia" na stronie internetowej Serwisu be2.

Serwis be2 uprawniony jest do wypowiedzenia nieodpłatnej umowy z terminem wypowiedzenia 14 dni. Niezależnie od powyższego Serwis be2 jest w każdej chwili uprawniony do wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w niniejszych Warunkach ogólnych oraz umowie.

Wypowiedzenie odpłatnej umowy (tzw. „członkostwa Premium") musi nastąpić, co najmniej na 14 dni kalendarzowych przed upływem danego okresu umownego chyba, że Serwis be2 wskaże inny termin (patrz ustęp 2 niniejszego punktu „Przedłużenie umowy").

Wypowiedzenie umowy odpłatnej jest skuteczne, gdy nastąpi poprzez złożenie wyraźnego, pisemnego oświadczenia. O ile istnieje możliwość techniczna „wypowiedzenia umowy w trybie on-line", wypowiedzenie może nastąpić również przy użyciu odpowiedniego łącza na stronie internetowej Serwisu be2. Dla właściwego przyporządkowania Klienta oraz w celu ochrony przed nadużyciami w każdym przypadku konieczne jest, żeby Klient w piśmie wypowiadającym umowę podał w sposób czytelny (używając WIELKICH LITER) swoje imię i nazwisko, kraj, w którym korzysta z Serwisu be2, zarejestrowany w Serwisie be2 adres e-mail oraz nazwę użytkownika (ewentualnie przydzielony mu kod).

Wypowiedzenie umowy należy kierować na adres:

be2 S.à.r.l.

Serwis Klienta be2

13 rue du Commerce

L-1351 Luxembourg

Luxembourg

lub Faks: +48 (22) 485 34 72

Informacja : Umowa odpłatna nie może zostać wypowiedziana poprzez zwykłe usunięcie profilu. Usunięcie profilu w przypadku świadczenia odpłatnego nie powoduje rozwiązania stosunku umownego. Usuwając profil Klient rezygnuje jedynie z korzystania z już opłaconego świadczenia. Oznacza to, że Klient nie otrzyma zwrotu dokonanej zapłaty.

Przez pisemne wypowiedzenie rozumie się także przesłanie wiadomości poprzez email oraz faks na adres wskazany w niniejszych Warunkach ogólnych, w sposób w nich wskazany.”

Co wynika z tego regulaminu:

- Musimy wysłać rezygnację odpowiednio wcześniej ( w regulaminie jest mowa o 14 dniach a przy płatnościach 7 dni przed końcem a jeśli przedłużymy na następny okres do już 4 tygodnie wcześniej) przed końcem ważności naszego końca premium. Musimy to śledzić sami, bo ww.be2.pl nie poinformuje nas, kiedy termin mija. Swoją drogą nie jestem pewien czy nakazywanie rezygnacji z usługi 14 dni przed jej końcem jest zgodne z prawem.

- Żeby zrezygnować be2.com sugeruje, że trzeba wysłać pisemne wypowiedzenie do ich siedziby w Luksemburgu lub przez faks. Wiadomo, że nie każdy ma faks i nie warto płacić za zagraniczny list. Na końcu punktu napisane jest, że „Przez pisemne wypowiedzenie rozumie się także przesłanie wiadomości poprzez email” nie podali w tym punkcie, na jaki email mamy wysłać to wypowiedzenie, jednak w regulaminie znalazłem np. email serwisklienta@be2.pl, więc proponuję wysłać wypowiedzenie na ten email, i nie kasować naszego emaila, w razie, czego w sądzie będziemy mieli potwierdzenie.

 

Jak złożyć wypowiedzenie:

Wyślij email na serwisklienta@be2.pl z następującymi danymi: imię i nazwisko, kraj, w którym korzysta z Serwisu be2, zarejestrowany w Serwisie be2 adres e-mail oraz nazwę użytkownika (ewentualnie przydzielony mu kod)

Czy wysłanie wypowiedzenia wystarczy?

Tak naprawdę, jeśli chcemy mieć całkowitą pewność, że nie będą pobierać od nas pieniędzy to najlepiej zablokować kartę, którą płaciliśmy.

Odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni bez znaczenia

Skorzystać z prawa odstąpienia od umowy możemy tylko, jeśli zapłaciliśmy, ale nie logowaliśmy się do portalu. Inaczej dostaniemy od nich odpowiedź jak jedna z użytkowniczek:

Niestety, wycofanie się z umowy nie jest możliwe, ponieważ korzystałeś już z płatnych usług serwisu.

Straszą windykacyjną i sądem, co robić?

Od razu powiem, że nie jestem prawnikiem, nie udzielam porad prawnych, więc cokolwiek zrobisz robisz to na własną odpowiedzialność.

Przede wszystkim...

Jeśli wysłaliśmy wypowiedzenie?

Jeśli wysłaliśmy wypowiedzenie 7 dni przed końcem tego okresu to nie ma, co się martwić i jeśli będą nam grozić windykacją to możemy do nich napisać, że jeśli nie przestaną to wniesiemy sprawę do sądu przeciwko nim. I tak warto zablokować kartę bo mają nasz kod CVV, numer karty i pozostałe dane, więc sami mogą pobrać od nas pieniądze.

Jeśli wysłaliśmy wypowiedzenie, ale później niż 7 dni przed końcem

Nie wiem czy to jest zgodne z prawem, żeby wymagać od użytkownika wypowiedzenia umowy 7 dni lub nawet 4 tygodni przed końcem ważności członkostwa premium. Więc możesz po prostu wysłać wypowiedzenie umowy i zablokować kartę kredytową. I w razie, czego skontaktować się z prawnikiem lub Europejskim Centrum Konsumenta, żeby nam w tej sprawie pomogli.

Jeśli nie wysłaliśmy wypowiedzenia

Jeśli płaciliśmy przelewem i grożą nam w jakiś sposób, żebyśmy zapłacili pieniądze za kolejny okres członkostwa. To zawsze możemy powołać się na to, że przy wejściu na link „Płatność przelewem” nie ma napisane, że nasze członkostwo zostanie przedłużone na kolejny okres

 

Jeśli nie wysłaliśmy wypowiedzenia, ale nie mogą pobrać pieniędzy z naszej karty

Sprawa cały czas nie wygląda na zgodną z prawem, gdyż nie ma tam wyraźnie napisane, że z naszego konta zostaną pobrane pieniądze za kolejny okres tylko:

Jeśli jesteś zadowolony z naszych usług, nie musisz robić nic dodatkowego. Twoje Konto Premium będzie przedłużone.

Zakupiony abonament Premium na 1 miesiąc zostanie automatycznie przedłużony na kolejne 3 miesiące/ęcy (239,70 PLN)

 

Z tego informacja, że abonament o wartości 239,9 zł zostanie automatycznie przedłużony, taki napis może sugerować, że dostaje te 3 miesiące w prezencie.

Poza tym tekst jest bardzo mało widoczny, szary wyblakły napis na szarym tle, osoby ze słabym wzrokiem mogą tego nie zauważyć. Widać, że zrobione jest to celowo, żeby ludzi tego nie zauważyli.

Czy be2 złoży pozew do sądu czy skończy się tylko straszeniu?

Z tego, co widziałem w komentarzach i wiadomościach od użytkowników to kończyło się zawsze na groźbach nikt jeszcze nie pisał, że be2 wytoczyło mu sprawę w sądzie. Wiele ludzi znalazło te wezwania do zapłaty bardzo długi czas po tym jak minął ich termin i nie mieli z tego powodu konsekwencji. Decyzję jednak musisz podjąć sam. W razie problemów lub ewentualnej rozprawy (gdyby naprawdę do takiej doszło) możesz zgłosić się do Europejskiego Centrum Konsumenta www.konsument.gov.pl, żeby Ci pomogli.

 

Komentarz jednej z użytkowniczek, która konsultowała się z prawnikiem w tej sprawie:

# Iwona

Po konsultacji z prawnikiem mogę podzielić się z wami dobrymi wiadomościami.

Mamy nie płacić, żadnych wezwań windykacyjnych, które wrzucane są do skrzynek pocztowych czy wysyłanych pocztą. Wszelkie wezwania muszą być nadane listem poleconym z podpisem odbioru. Gdy zapytałam jak się zachować gdyby przyjechali mi do domu, odpowiedział krótko nie wpuszczać i nie rozmawiać a gdyby byli natarczywi wzywać policję. Warto drukować te wszystkie zawiadomienia, które przychodzą na maila, oraz zachować listy pocztowe, założyć teczkę i czekać jak dalej sprawa się rozwinie.

Do sądu nas nie oddają to jest pewne a gdyby okazało się, że jesteśmy wpisani do bazy rejestru dłużników tak jak to straszą i mamy problemy z zaciągnięciem kredytu wtedy szala przechyla się na naszą korzyść i możemy ich pozwać. Prawnik uspokoił mnie, że nie muszę się przejmować, be2 nie jest rzetelny wobec użytkowników, nie wywiązuje się z danych ofert które proponuje więc można ich z całą odpowiedzialnością nazwać oszustami . Mnie na szczęście nie zwinęli z karty żadnych pieniędzy, bo miałam mało środków, więc od razu zaczęli atakować windykacjami. Znalazłam w Internecie wzór wypowiedzenia umowy i wysłałam na adres collectionsbe2.com. Odpowiedź przyszła odmowna, bo mam dług. Prawnik powiedział że dobrze zrobiłam wysyłając tę wymowę i żebym zachowała całą korespondencję z nimi bo im więcej dowodów tym lepiej. Mam nadzieję, że dzieląc się z wami tymi informacjami uspokoiłam was trochę :) Życzę spokojnych świąt :)

 

Zablokuj kartę, nawet, jeśli już z nimi skończyłeś

Trzeba pamiętać, że robiąc przelew kartą kredytową nie jesteśmy przekierowywani do zewnętrznego serwisu obsługującego płatności tylko podajemy wszystkie dane naszej karty potrzebne do dokonania płatności portalowi be2 będą te dane przechowywać. Nie wiadomo czy nie zrobią sobie jeszcze jakiejś płatności w naszym imieniu.

Opinie

Korzystałeś może z ich portalu? Jeśli tak to napisz o swoich doświadczeniach z tym serwisem randkowym. Jeśli straszyli Cię windykacją postaraj się dokładniej opisać sprawę, jaką formę płatności wybrałeś, ile czasu minęło itd. Pomożesz w ten sposób innym uniknąć kłopotów. Jeśli znajdziesz w internecie miejsce, gdzie ktoś chce założyć konto na www.be2.pl, umieść tam link do tego artykułu.

 

Komentarze   

# Ewa 2018-02-12 20:25
Oto co znalazłam na temat jutrzejszego wykładu:
13 lutego o godz. 17.30-18.00 przeprowadzone zostanie internetowe spotkanie z prawnikiem ECK nt. pułapek subskrypcji w e-randkownaiu i nie tylko. Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań ekspertowi centrum na czacie. Udział jest bezpłatny. Wystarczy wejść na stronę:
konsument.gov.pl/wydarzenia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Ewa 2018-02-12 20:02
Jestem po rozmowie z prawnikiem co pracuje w Europejski Centrum Konsumenta - jutro 13.02 ma się odbyć multimedialny wykład na temat płatnych portali randkowych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Paula 2018-02-11 18:06
Słuchajcie Kochani
Czy ktos dostal jakies pismo od komornika za niedokonywanie wpłat na rzecz be2 luv c-date?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Ewel 2018-02-10 17:08
pobrali mi z konta 240 zł, mailem wysłałam na adres dosłownie przed chwilą dane jakie wymagają drukowanymi literami, czy jeszcze wysł list na ten adres podany w regulaminie? zastrzegłam kartę i co teraz czekać? czy coś jeszcze zrobic?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Anka 2018-02-09 13:44
Wykupiłam miesiąc a ściągnęli mi 350 zł z karty 8)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Ewa 2018-02-09 20:21
Aniu napisz do nich jak najszybciej ze odstępujesz od nich od umowy i zablokuj dostęp do karty i konta aby ci więcej nie pobrali.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Qamila 2018-02-10 02:46
Cytuję Anka:
Wykupiłam miesiąc a ściągnęli mi 350 zł z karty 8)

Ja się nacięłam i na be2 i na edarling
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Paula 2018-02-03 18:42
Dostalam list zwykly z niemieckiej windykacji. Rzekomo mam zaplacic 89 euro. Co robic???
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Ewa 2018-02-09 20:25
Wejdź na strone Europejskiego Centrum Konsumenta - ECK zgłoś to (zadaj pytanie) oni do ciebie zadzwonią powiedzą co dalej robić. Mi ECK powiedziało abym nie płaciła im zadnej windykacji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Paula 2018-02-11 18:00
#Ewa ale generalnie nie ma konsekwencji przy nieplaceniu windykacji zarowno z Niemiec jak i z firmy globall colllection poland?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Ewa 2018-02-15 21:11
Paula dokładnie ci nie odpowiem na to pytanie bo nie wiem? Gdzie kol wiek się pytałam w sprawie windykacji z Niemiec czy w UOPKiK, czy u radcy prawnego, czy w ECK wszyscy mówili żeby im nie płacić kwoty w ero. A jak byłam 13.02 na tym spotkaniu zrealizowanym przez ECK na temat płatnych portali randkowych to facet zdziwił się jak zadałam pytanie "Czy windykator z Niemiec możne pobrać od nas jakąś kwotę w euro np. 140 Ero?" Powiedział że pierwszy raz słyszy o innej walucie do zapłaty niż PLN, więc musi jeszcze raz to sprawdzić. Więc czekam na maila od niego. Jak nie dostane odpowiedzi do końca tygodnia to w następnym tygodniu wyśle im skan listu windykacyjnego może w tedy mi powie dokładnie co mam robić. Bo po tym wtorkowym spotkaniu w formie czatu z ECK całkiem zgłupiałam.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Iza 2018-02-10 20:59
Nic nie rób..Jeszcze dostaniesz trzy albo cztery maile z windykacji..Nie dzwoń do K.Grzybowskiej. .Poczekaj na ostatni mail a potem napisz maila do be2 collections że nie wyrażasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież